Dovolená v ČR:CZeCOTTourmapyVýchodní ČechyUNESCOČeská inspiraceGEOFUN

Český Krumlov - Výlety pěšky

Vyhlídkový okruh kolem Krumlova - "Psaníčka"

Nejlépe je začít u Budějovické brány, po schodech dolů do ulice V Jámě, pak postupně projdete částí města, všemi zámeckými nádvořími, kolem zámecké zahrady (doporučujeme prohlídku), lesem Dubík, sídlištěm Plešivec, po mostě přes Vltavu, za ním doprava po schodech a stoupáním čtvrtí rodinných domků, pak loukou na Křížovou horu (620 m n. m.) ke kapli, od jejíž severní strany je jeden z nejkrásnějších pohledů na město a masiv Blanského lesa.

Barokní osmiboká kaple P. Marie Bolestné s ambity z roku 1709 - 1710 je koncem křížové cesty z roku 1732. Opravena byla v roce 1991 a znovu vysvěcena. Trasa pokračuje od kaple dolů kolem kapliček křížové cesty a opět městem. Okruh nemusíte uzavřít celý, můžete svou cestu ukončit na dolním konci Radniční ulice (pod náměstím Svornosti) nebo v Jelení zahradě. Jedná o pohodlnou vycházku (náročnější úsek je stoupání na Křížovou horu)  na 3 - 3,5 h. Celý okruh měří 10 km, popsaná část cca 9 km.

Celková vzdálenost: 10 km
Celková doba: 3 - 3,5 h

Procházka na Kleť

Z východiště značených cest na 1. nádvoří zámku po zelené značce, kolem nádraží ČD a kolem plotu kasáren k rozcestníku s modrou značkou pod hájovnou Nový Dvůr (3 km). Po modré dále na cestu kněžny Terezie (6 km). Na pravé straně pokračujete po červené značce, po které dojdete na vrchol Kleti - 1083 m n. m. (8 km - 2,5 h). Na vrcholu najdete nejstarší kamennou rozhlednu v Čechách, postavenou v roce 1825 ing. Janem Salabou na schwarzenberskou zakázku. U rozhledny je chata s restaurací. Blízká hvězdárna byla vystavěna svépomocí v roce 1957-58, druhá (Koperníkova) kopule v roce 1972-73. Výzkum je zaměřen na komety a planetky, ve hvězdárně je umístěn druhý největší dalekohled v ČR. Sestupovat můžete po zelené značce až k rozcestníku se žlutou nad obcí Vyšný (3,5 km - celkem 11,5 km). Po žluté značce dojdete až do Českého Krumlova (7,5 km - 2 h).

Celková vzdálenost: 15,5 km
Celková doba: 4,5 h

Třístoličník - Plechý - Plešné jezero

Vlakem do Nového Údolí. Po červené značce kolem Rosenauerova pomníku (4 km - 1,25 h) na vrchol Třístoličníku 1311 m n. m. (7 km - 2,5 h). Zde najdete skupinu tří výrazných skal - již na německém území. Odtud 400 m k SZ je vrchol Hochstein 1332 m n. m. s vyhlídkou na českou stranu. Červenou hřebenovkou přes Trojmeznou 1364 m n. m. a Trojmezí 1321 m n. m. - Mělké sedlo mezi Trojmeznou a Plechým, setkání hranic tří států ČR - A - BRD (10 km - 3,5 h), na Plechý 1321 m n. m. (12 km - 4 h). Po žluté dolů kolem Stifterova pomníku k Plešnému jezeru (15 km - 4,5 h).

Od jezera dvě alternativy:

1. po zelené značce přes Říjiště a Rossbach do Nové Pece (9 km - 2,5 h). Celkově 24 km - 6,5 h;
  2. po stejné zelené, ale opačným směrem k hornímu portálu tunelu plavebního kanálu a do Jeleních Vrchů, odtud v letních měsících jezdí autobus do Nové Pece (7 km - 2 h). Celkově 22 km - 6 h.